مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 17:052021-06-15اقتصادي

خبر مهم رییس بورس درباره دامنه نوسان


برای بلندمدت تصمیم داریم که مکانیزم دامنه نوسان به شکلی تعریف شود که عامل ایجاد صف نشود، دامنه نوسان نباید کامل برداشته شود، - ، محمدعلی دهقان دهنوی امروز (سه شنبه) در بیست و چهارمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران اظهار داشت: در چند وقت گذشته به صورت مکرر صحبت از واژه حباب در شاخص بورس شده است و افراد زیادی از واژه تخلیه حباب یاد کرده بودند.

وی اظهار داشت: از زمانی که شاخص بورس بر روی کانال 230 هزار واحد قرار داشت برخی هشدار از ورود شاخص بورس به مرحله حباب داده بودند، در حالی که اکنون شاخص بورس در کانال یک میلیون و 200 هزار واحد قرار دارد و تا چهار برابر آن زمان رشد کرده است، در ابتدا باید مشخص شود که مفهوم حباب چیست و به چه چیزی حباب گفته می شود.

دهقان دهنوی با بیان اینکه یکی دیگر از استدلال های نادرستی که در کنار حباب عنوان شده بود مقایسه رشد بورس با رشد واقعی اقتصاد است، گفت: اگر در یک سالی رشد اقتصادی سه درصد بود تولیدکنندگان حاضر بودند فقط سه درصد افزایش قیمت داشته باشند یا اگر رشد اقتصادی سه درصد منفی بود قیمت محصولات خود را تا سه درصد کاهش می دادند؟ رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: زمانی که در مورد بورس و قیمت دارایی ها صحبت می شود در مورد متغیر اسمی صحبت می شود، مقایسه یک متغیر اسمی با متغیر واقعی بسیار مقایسه نادرس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر مهم رییس بورس درباره دامنه نوسان

خبر مهم رییس بورس درباره دامنه نوسان