مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 15:152021-06-15سياسي

ضرورت های تدوین لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت چه بوده است؟


کارشناس ارشد دفتر بررسی های امور حقوقی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده درباره الزامات و ضرورت های تدوین لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زهرا جعفری در دومین نشست تخصصی بررسی لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت و لایحه تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند، درباره الزامات و ضرورت های تدوین لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت و رویکردها و تاریخچه آن بیان کرد: مهمترین ضرورت ها برای تدوین لایحه در پنج محور است.

ضرورت اول تعهد و تکلیف کلان دولت یا حاکمیت به حمایت از حق امنیت شهروندان است، به این معنی که تمامی شهروندان به ماهو انسان این حق را دارند که منصرف از نشانگرهایی چون جنس، سن، موقعیت اجتماعی و خاستگاه قومی و زبان و مذهب در برابر رفتارهای آسیب رسان ( یعنی رفتارهایی که تمامیت جسم و روان آنها را متاثر و مخدوش می کند) مورد حمایت از لایحه حاکمیت قرار گیرند.

وی ادامه داد: وظیفه حاکمیت این است که در سه سطح قانون گذاری، اجرا و قضا تدابیری بیندیشد که نتیجه این تدابیر آن باشد که عملاً از بروز و ظهور خشونت و رفتارهای آسیب رسان پیشگیری به عمل آورد و همچنین قربانیان و یا افراد بزه یده از خشونت را مورد حمایت قرار دهد و ثالثاً عامل یا عاملان خشونت را تحت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت های تدوین لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت چه بوده است؟

ضرورت های تدوین لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت چه بوده است؟