مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 08:302021-06-15دانش

برترین دانشگاه های ایران معرفی شدند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نظام رتبه بندی دانشگاه ها بر پایه عملکرد علمی آن ها که با نام شانگهای نیز شناخته می شود، در تازه ترین ویرایش خود در سال 2021 میلادی، - جدیدترین فهرست نظام رتبه بندی موضوعی شانگهای اعلام شد که در آن نام 34 موسسه و دانشگاه ایرانی در 32 رشته علمی در میان برترین ها دیده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نظام رتبه بندی دانشگاه ها بر پایه عملکرد علمی آن ها که با نام شانگهای نیز شناخته می شود، در تازه ترین ویرایش خود در سال 2021 میلادی، مؤسسات جهان را در زمینه های گوناگون علمی ارزیابی و رتبه بندی کرده است.

در این سیاهه 34 مؤسسه ایرانی هستند که نامشان روی هم 163 بار در زمره مؤسسات برتر آمده است.

دانشگاه تهران 21 بار، دانشگاه آزاد اسلامی (همه واحدها) 17 بار، دانشگاه تربیت مدرس 13 بار، دانشگاه های صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف 12 بار و دانشگاه صنعتی اصفهان 10 بار در سیاهه مؤسسه های برتر در 54 زمینه علمی جای گرفته اند.

در مجموع مؤسسه های ایرانی توانسته اند در 32 زمینه علمی جایگاه جهانی به دست آورند.

رتبه بندی موضوعی شانگهای مؤسسه ها را در 54 زمینه علمی (هشت زمینه در علوم طبیعی، چهار زمینه در علوم زیستی، 22 زمینه در مهندسی، شش زمینه در علوم پزشکی و 14 زمینه در علوم اجتماعی) بر پایه 5 شاخص (شمار انتشارات در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برترین دانشگاه های ایران معرفی شدند

برترین دانشگاه های ایران معرفی شدند