مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 08:252021-06-15اقتصادي

نظریه سرمایه انسانی و کلاه گشاد بر سر کشورهای جهان سوم!


نظریه سرمایه انسانی، هر چند که با ظاهری فریبنده، آموزش را به جای یک هزینه، یک سرمایه گذاری تلقی می کند، اما با منحصر دانستن نقش آموزش، و عدم توجه به زمینه اقتصادی، -   ابوالفضل رحیمیان یکی از مهم ترین ایده ها برای زمینه سازی ورود نظام آموزش مدرن در ایران در دوران قاجار و پهلوی، بویژه پهلوی دوم این بود که شرط لازم برای توسعه یافتگی کشور، تربیت نیروی انسانی در ساختار های آموزشی مدرن است.

ایده ای که در میان نخبگان و سیاست گذاران کشور مورد اقبال قرار گرفت و منجر به پذیرش و توسعه ساخت آموزشی جدید در ایران شد.

🔸این یادداشت تلاش می کند تا در حد توان زمینه و بستر تاریخی و اجتماعی نظریه توسعه ی اقتصادی از طریق ارتقای سرمایه انسانی را، بعد از جنگ جهانی دوم مورد تأمل قرار دهد.

تصویر سرمایه نیروی انسانی در مقابل سرمایه مادی بعد از اتمام جنگ های جهانی در نیمه قرن بیستم، در فضای سیاسی واجتماعی غرب بحث در مورد نابرابری طبقاتی، نژادی و جنسیتی در کانون مجادلات سیاسی قرار داشت.

دیدگاه های مختلف سعی در ارائه ی تحلیلی داشتند تا علت این مشکل را ریشه یابی کرده و در صدد رفع آن برآیند.

یکی از این نظریات که در جامعه امریکا مورد اقبال قرار گرفت و تا سال ها سیاست های داخلی آموزش و پرورش و الگوی سیاست خارجی امریکا را متأثر از خود کرد، نظریه ی سرمای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظریه سرمایه انسانی و کلاه گشاد بر سر کشورهای جهان سوم!

نظریه سرمایه انسانی و کلاه گشاد بر سر کشورهای جهان سوم!