مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 07:552021-06-15اقتصادي

آخرین وضعیت ایران در بزرگ ترین میدان گازی جهان


ایران تا سال 1396 همواره تولید گاز کمتری از شریک خود در پارس جنوبی داشت اما از سال 1392 و با تمرکز سرمایه و نیروی انسانی در فازهای اولویت دار پارس جنوبی سرانجام ایران برنده ماراتن نفسگیر تولید گاز شد.

- ایران تا سال 1396 همواره تولید گاز کمتری از شریک خود در پارس جنوبی داشت اما از سال 1392 و با تمرکز سرمایه و نیروی انسانی در فازهای اولویت دار پارس جنوبی سرانجام ایران برنده ماراتن نفسگیر تولید گاز شد.

ایران در حال حاضر بیش از 700 میلیون مترمکعب در روز گاز از این میدان مشترک تولید می کند و این در حالی است که تولید قطر به 600 میلیون متر مکعب در روز نیز نمی رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، افزایش تولید گاز ایران که البته با بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی افزایش خواهد داشت، باعث شده تا مهاجرت گاز که تا پیش از این به سمت قطر بود، معکوس شود و ایران بتواند در آینده برداشت تجمعی خود را نیز از این میدان مشترک به قطر برساند.

با ثبت رکورد تولید 700 میلیون متر مکعب در روز ایران که در سال 1392 حدود 280 میلیون متر مکعب گاز از این میدان مشترک تولید می کرد، در طول این مدت توانسته تولید از پارس جنوبی را حدود 2.

5 برابر کند.

نکته مهم دیگری که ارزش پیشی گرفتن ایران رابیشتر می کند این است که نگاهی به نقشه میدان مشترک پارس جنوبی نشان می دهد تنها حدود یک سوم از مساحت میدان در آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت ایران در بزرگ ترین میدان گازی جهان

آخرین وضعیت ایران در بزرگ ترین میدان گازی جهان