مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 07:452021-06-15سياسي

رونمایی از فرش ها ی دوره قاجا ر و پهلوی اول در البرز


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگر ی و صنایع دستی البرز از بر پایی نمایشگاه فرش ها ی قاجا ری و پهلوی اول در کرج خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، فریدون محمد ی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، امروز در حاشیه رونمایی از فرش ها ی دوره قاجا ر و پهلوی اول که با حضور معاون وزارت صورت گرفت، در جمع اصحاب رسانه، گفت: همزمان با هفته صنایع دستی از مجموعه فرش ها ی متعلق به دوره قاجار و پهلوی اول در مجموعه هارمونیک سنتر کرج رونمایی شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگر ی و صنایع دستی البرز اظهار کرد: 22 قطعه فرش شهر ی از مجموعه دار خصوصی فعال در این حوزه که طی سالیان متماد ی از مناطق مختلف ایران، اروپا، آمریکا و غیره جمع آور ی شده و متعلق به دوره قاجار و پهلوی اول است به نمایش عموم در آمد.

وی در ادامه افزود: رنگ گیاهی، پشم دست ریس، بافت، طرح و نقوش سنتی و بکر به کار در رفته در قالیچه ها و فرش ها ی مزبور از جمله مهم ترین ویژگی ها ی آثار این مجموعه محسوب می شود.

این مقام مسؤول عنوان کرد: کلکسیونی از فرش ها ی طهران قدیم، قزوین، کاشان، تبریز، فراهان و یزد گرد آو ری شده که در این میان فرش 13 متر ی کتیبه دار تهران که یکی از سه فرش کتیبه دار شناخته شده در دنیا است و نیز فرش 15 متر ی بافت سراب آذربایجان هنر دست استاد مشایخی است که در سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از فرش ها ی دوره قاجا ر و پهلوی اول در البرز

رونمایی از فرش ها ی دوره قاجا ر و پهلوی اول در البرز