مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 07:452021-06-15اقتصادي

سیستمی که اکسیژن، هیدروژن، آب و برق را در فضا فراهم می کند


آژانس هوافضای ژاپن(JAXA) با همکاری شرکت هوندا (Honda) در پی ساخت یک سیستم انرژی جدیدی برای مستعمرات فضایی آینده است که به ایستگاه های مستقر در سیارات دیگر امکان می دهد اکسیژن و هیدروژن تولید و جمع آوری کنند.

- آژانس هوافضای ژاپن(JAXA) با همکاری شرکت "هوندا"(Honda) در پی ساخت یک سیستم انرژی جدیدی برای مستعمرات فضایی آینده است که به ایستگاه های مستقر در سیارات دیگر امکان می دهد اکسیژن و هیدروژن تولید و جمع آوری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن(JAXA) و شرکت هوندا اعلام کردند که یک سیستم انرژی تجدیدپذیر گردشی جدید را آزمایش می کنند که می تواند اکسیژن، هیدروژن و برق را برای مدت طولانی به ایستگاه های فرازمینی استقرار انسان تأمین کند.

این پروژه با هدف تقویت قابلیت اکتشافات فضای عمیق با کاهش نیاز به ارسال منابع از زمین انجام شده است.

آنها به منظور انجام این کار، در حال ساخت سیستمی هستند که ترکیبی از یک سیستم الکترولیز آب با فشار افتراقی بالا و یک سیستم پیل سوختی باشد.

سیستم الکترولیز آب با فشار افتراقی بالا، آب را با استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید اکسیژن و هیدروژن الکترولیز می کند، در حالی که سیستم پیل سوختی از اکسیژن و هیدروژن آب و برق تولید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستمی که اکسیژن، هیدروژن، آب و برق را در فضا فراهم می کند

سیستمی که اکسیژن، هیدروژن، آب و برق را در فضا فراهم می کند