مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 06:052021-06-15اقتصادي

50 درصد از آب در خواف به دلیل فرسودگی شبکه هدر می رود


فرماندار خواف با بیان این که مشکلی در تأمین آب در این شهرستان وجود ندارد، گفت: در روستاها کمبود آب نداریم اما در توزیع و انتقال آب با مشکلاتی همچون فرسودگی شدید مواجه هستیم.

- به گزارش، بحران کم آبی جدی است اما همچنان شاهد هدر رفت آب هستیم؛ به گفته فرماندار خواف میزان برداشت آب در بخش کشاورزی حجم بزرگی در حدود 70 درصد است ، کنترل این حجم بزرگ آب طبیعتاً تأثیر بسزایی در صرفه جویی آب خواهد داشت و البته این صرفه جویی از سوی صنایع، دامپروری، مصارف خانگی و… نیز باید صورت گیرد.

آب، مایعی که ارزش آن تنها در نبودش احساس می شود، تهدیدات خشکسالی و بحران کم آبی مسئله مهمی است که این روزها اگر چه به آن پرداخته می شود اما متأسفانه هنوز آن طور که باید و شاید به موضوع توجه جدی نشده است؛ در تهدیدات خشکسالی به موضوع مهم و حیاتی آب و معضل جدی خشکسالی می پردازیم.

معضلی که همه از وجود آن متضرر می شویم و حتی تهدیدی برای نسل های آتی به شمار می رود.

این بار به سراغ شهرستان خواف رفتیم و درباره چالش ها و گوشه ای از مشکلات کم آبی با مسئولان شهرستان سخن گفتیم که در ادامه می خوانید.

فرماندار شهرستان خواف گفت: تمامی آب مورد نیاز شرکت های معدنی در حال حاضر هشت میلیون متر مکعب در سال است که در طرح توسعه ده ساله نیاز شرکت های معدنی به حداکثر میزان 24 میلیون مت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 درصد از آب در خواف به دلیل فرسودگی شبکه هدر می رود

50 درصد از آب در خواف به دلیل فرسودگی شبکه هدر می رود