مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 05:402021-06-15بين الملل

دوترته مجددا فسخ توافق امنیتی کلیدی با آمریکا را به تعویق انداخت


رییس جمهور فیلیپین مجددا تصمیمش برای فسخ یک توافق دفاعی کلیدی با آمریکا را به تعویق انداخت؛ وی از واشنگتن خواسته تا در ازای حفظ این توافق، کمک های بیشتر و واکسن کرونا برای مانیل فراهم کند.

- رییس جمهور فیلیپین مجددا تصمیمش برای فسخ یک توافق دفاعی کلیدی با آمریکا را به تعویق انداخت؛ وی از واشنگتن خواسته تا در ازای حفظ این توافق، کمک های بیشتر و واکسن کرونا برای مانیل فراهم کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تئودورو لوکسین ، وزیر امور خارجه فیلیپین گفت: رودریگو دوترته، رییس جمهور فیلیپین برای شش ماه دیگر فسخ توافق نیروهای بازدیدکننده را به تعویق انداخت تا به هر دو طرف این امکان را بدهد تا به نگرانی هایش رسیدگی کنند.

خاتمه این توافق ضربه بزرگی به یکی از قدیمی ترین ائتلاف های آمریکا در آسیا خواهد بود.

دولت دوترته در فوریه سال گذشته میلادی به دولت آمریکا اطلاع داد که قصد دارد این توافق 1998 را باطل کند؛ توافقی که ورود تعداد زیادی از نیروهای آمریکایی برای آموزش جنگی مشترک با نیروهای فیلیپینی را ممکن می سازد و شروط قانونی را برای اقامت موقت آنها تعیین می کند.

در دوران پیش از پاندمی کرونا این اقدامات شامل هزاران نیروی نظامی آمریکایی و فیلیپینی در مانورهای زمینی، دریایی و هوایی بود که غالبا مانورهایی با گلو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوترته مجددا فسخ توافق امنیتی کلیدی با آمریکا را به تعویق انداخت

دوترته مجددا فسخ توافق امنیتی کلیدی با آمریکا را به تعویق انداخت