مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 05:352021-06-15اقتصادي

رفع تنش آبی در 80 هکتار از اراضی کشاورزی لنگرود


رییس اداره منابع آب لنگرود، با بیان اینکه با لوله گذاری گلسفید حدود 80 هکتار از اراضی شهرستان را از تنش آب نجات داد، خاطرنشان کرد: در حدود 1000 هکتار با تنش آبی مواجه بودیم که با اقدامات صورت گرفته به 600 هکتار رساندیم.

- ایسنا/گیلان رییس اداره منابع آب لنگرود، با بیان اینکه با لوله گذاری گلسفید حدود 80 هکتار از اراضی شهرستان را از تنش آب نجات داد، خاطرنشان کرد: در حدود 1000 هکتار با تنش آبی مواجه بودیم که با اقدامات صورت گرفته به 600 هکتار رساندیم.

قربانعلی پورمسیب در گفت وگو با ایسنا، از راه اندازی 26 ایستگاه پمپاژ شهرستان لنگرود با اعتبار دو میلیارد تومان خبر داد و اظهار کرد: با آماده سازی و راه اندازی این پمپاژها بخشی از مشکل تامین آبی کشاورزی رفع شده است.

وی با اشاره به راه اندازی دو سد لاستیکی شهرستان جهت آب گیری برای کشاورزان، افزود: این دو سد مجموعا 45 هزار مترمکعب آب گیری انجام داده اند.

رییس اداره منابع آب لنگرود، سطح زیر کشت شهرستان را 9100 هکتار دانست و تصریح کرد: شهرستان لنگرود دارای سه رودخانه سیدعلی اکبری در بخش لاهیجان، رودخانه لنگرود و شلمان رود است که حدود 2000 هکتار از اراضی سنتی شهرستان از رودخانه شلمان رود آب گیری می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع تنش آبی در 80 هکتار از اراضی کشاورزی لنگرود

رفع تنش آبی در 80 هکتار از اراضی کشاورزی لنگرود