مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 05:052021-06-15سياسي

از مرمت گنبد شیخ لطف الله تا آشفته بازار هنر در اصفهان


محمدتقی قنبری در زمینه تزیینات وابسته به معماری، هنرمندی همه فن حریف است و معترف، که به برکت شاگردی استادان بزرگ به این درجه رسیده؛ در بخش دوم گفت وگوی ایسنا با او نظرش را درباره مرمت گنبد شیخ لطف الله نیز جویا شده ایم.

- در بخش نخست گفت وگو با محمدتقی قنبری، این هنرمند از فعالیت هایش گفت؛ زمانی که در کنار برادرش مهدی قنبری به تجربه اندوزی پرداخت و سپس از محضر استاد برجسته معماری و مرمت سنتی بناهای تاریخی مرحوم استاد علی اصغر شعرباف ، پژوهشگر و چهره ماندگار عرصه کاشی کاری و معماری سنتی ایران مرحوم استاد محمود ماهرالنقش و چهره ماندگار عرصه پژوهش و معماری سنتی مرحوم استاد حسین زمرشیدی بهره فراوان جست تا آنجا که در همه حرفه های تزیینات وابسته به معماری شامل گره کشی، کاربندی، رسمی بندی، مقرنس کاری، کاسه سازی، آینه کاری، گچ بری و به ویژه کاشی کاری معرق و معقلی به استادی چیره دست تبدیل شد؛ استادی که بایسته است او را در معماری و تزیینات وابسته به آن مردی همه فن حریف بنامیم.

آنچه می خوانید بخش دوم گفتگوی ایسنا با این پیشکسوت تزیینات وابسته به معماری به ویژه کاشی کاری است: شما برای مرمت گنبد بابا رکن الدین چه کاری انجام دادید؟ من کلاً این گنبد را جمع کردم و به پوسته اصلی رسیدم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از مرمت گنبد شیخ لطف الله تا آشفته بازار هنر در اصفهان

از مرمت گنبد شیخ لطف الله تا آشفته بازار هنر در اصفهان