مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 04:552021-06-15اقتصادي

مبارزه با آفت ملخ در مزارع سمنان به 603 هکتار رسید


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مبارزه با آفت ملخ در مزارع و باغات این استان به 603 هکتار رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، لطف الله رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با آفت ملخ اظهار کرد: تاکنون در 16 هزار و 500 هکتار عملیات ردیابی انجام شده و سطح مبارزه نیز به 603 هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه آفت ملخ قادر است قابل توجهی از گیاهان زراعی و مرتعی را از بین ببرد، اضافه کرد: مبارزه اصولی با این آفت مخرب در دستور کار مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه پایش مزارع و مبارزه با آفت ملخ سالانه انجام می شود، خاطرنشان کرد: در استان سمنان سالانه حدود 40 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی پایش و ردیابی با آفت ملخ صورت می گیرد و امسال نیز تاکنون 16 هزار و 500 هکتار ردیابی انجام شده است.

رضایی با بیان اینکه تاکنون بیشترین سطح مبارزه در شهرستان های دامغان و مهدی شهر انجام شده است، افزود: تاکنون در دامغان 200 هکتار، مهدی شهر 150 هکتار، در گرمسار 120 هکتار و در میامی نیز در 110 هکتار مبارزه با آفت ملخ انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با آفت ملخ در مزارع سمنان به 603 هکتار رسید

مبارزه با آفت ملخ در مزارع سمنان به 603 هکتار رسید