مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 04:552021-06-15سياسي

تقسیمات درون شهری موجب تشدید فاصله میان برخورداران و محرومین شد


ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 28 خرداد ماه همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور برگزار می شود و مردم شهرها و روستاها منتخبان خود در پارلمان های محلی را به منظور بهبود و کارآمدتر نمودن مدیریت شهری انتخاب می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، در این میان مشهد با جمعیتی بالغ بر 3 میلیون نفر به عنوان دومین کلان شهر کشور شناخته می شود، شهری که به افتخار حضور مرقد مظهر امام هشتم شیعیان جایگاه ویژه ای در توجه به امور شهری دارد و براین اساس شورای اسلامی این شهر نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بر همین اساس سید حسین علوی مقدم در گفت و گویی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم مشهد گفت: اندیشه ها و ادبیات نوین شهرسازی، با تاکید بر نقش انسان به عنوان یوزر اصلی فضاهای شهری به لزوم رویکرد جامع و کل نگر در خصوص کلیه نیازهای انسان در فرآیند طراحی و برنامه ریزی شهری تاکید دارد.

در واقع علی رغم رویکردهای قبلی موضوع و هدف اصلی ارتقا کیفیت زندگی در بعد زیست محیطی، اجتماعی، اقتصادی و کالبدی و فضایی است.

که نتیجه این موضوع شکل گیری فضاهای شهری انسان محور است فضاهای که به دنبال پاسخ به نیازهای شهروندان است بر خلاف رویکردهای قبلی که اتومبیل محور بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقسیمات درون شهری موجب تشدید فاصله میان برخورداران و محرومین شد

تقسیمات درون شهری موجب تشدید فاصله میان برخورداران و محرومین شد