مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 04:352021-06-15اقتصادي

ساخت نانوالیاف جاذب نوترون حرارتی برای تولید روپوش های محافظ در برابر تابش


نتایج یک مطالعه از ساخت نانوالیاف جاذب نوترون حرارتی نشان می دهد نمونه های تولیدشده ساختار پارچه مانند، قابلیت برش و دوخت داشته، سبک بوده و برای تولید روپوش های محافظ در برابر تابش نوترون کاملا مناسب هستند.

- ایسنا/اصفهان نتایج یک مطالعه از ساخت نانوالیاف جاذب نوترون حرارتی نشان می دهد نمونه های تولیدشده ساختار پارچه مانند، قابلیت برش و دوخت داشته، سبک بوده و برای تولید روپوش های محافظ در برابر تابش نوترون کاملا مناسب هستند.

کار در مراکز رادیواکتیو شرایط خاصی دارد.

اگر در هنگام استفاده از پرتوها، بهترین شرایط کنترلی و حفاظتی نیز اعمال شود، باز هم پرسنل در معرض تابش درصدی از این پرتوها خواهند بود.

درواقع نمی توان به طور کامل جلوی نفوذ پرتوها را گرفت، بلکه می توان متناسب با زمان تابش و شدت آن محافظ هایی را طراحی کرد تا دوز دریافتی پرسنل و پرتوکاران، در حد مجاز پرتوگیری شغلی کنترل شود.

لباس محافظ استفاده شده در مراکز درمانی از پودر سرب ساخته شده اند که برای جذب پرتوهای گاما و ایکس ثانویه مناسب بوده، اما برای جذب نوترون ناکارآمد هستند.

به علاوه این لباس ها علاوه بر سمی بودن، سنگین، خشک و شکننده هستند و استفاده طولانی از آنها برای کارکنان دشوار و گاهی غیرممکن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت نانوالیاف جاذب نوترون حرارتی برای تولید روپوش های محافظ در برابر تابش

ساخت نانوالیاف جاذب نوترون حرارتی برای تولید روپوش های محافظ در برابر تابش