مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 04:352021-06-15اقتصادي

تفکر منفی منجر به طغیان خشم می شود


تفکر منفی منجر به طغیان های خشم بسیاری می شود.

- ایسنا/مازندران یک روانشناس بالینی گفت:تفکر منفی منجر به طغیان های خشم بسیاری می شود.

طالبعلی پورشریعه در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه عصبانیت چیست و راهکارهای کنترل آن کدامند، اظهار کرد: احساساتی که آدمی تجربه می کند مانند شادی ، خشم و غیره رفتار را فعال و هدایت می کنند اما در شرایطی مانند کرونا و وضعیت اقتصادی که به این تنش ها در خانواده ها افزوده می شود مدیریت خشم باید جدی ترگرفته شود.

وی افزود: هیجان را هم عوامل درونی وهم عوامل بیرونی می توانند تحریک و راه اندازی کنند؛ هیجان نه تنها مضّر نیست ، بلکه لازمه زندگی است، زیرا نمی توانیم هیجان ها را از زندگی دور کنیم .

تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که یا از وقوع آنها بکاهیم ، یا یاد بگیریم که چگونه با آنها سازگاری (مثل غم ) یا مقابله (مثل خشم ) داشته باشیم؛همه ما عصبانیت را احساس کرده ایم و می دانیم که چیست،عصبانیت عموما رفتار کاملا طبیعی انسان هاست.

این روانشناس بالینی خاطرنشان کرد:اما زمانی که عصبانیت خارج از کنترل و ویرانگری باشد می تواند مشکلاتی درکار، ارتباطات اجتماعی و حتی در کل کیفیت زندگی به وجود آورد؛ ممکن است کار به جایی برسد که شما احساس کنید اسیرهیجان قدرتمندی هستید که نمی توانید از آن اجتناب کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفکر منفی منجر به طغیان خشم می شود

تفکر منفی منجر به طغیان خشم می شود