مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 03:302021-06-15اقتصادي

هجوم همه جانبه به تالاب بی دفاع شیلات


چند سالی است که تالاب شیلات، تنها تالاب درون شهری شمال کشور در بندر مرزی آستارا، با بلایای طبیعی و غیرطبیعی دست و پنجه نرم می کند.

- سلسله تالاب های ساحلی شمال که در گذشته به شکل متصل به هم بوده است، پس از پسروی آب دریای کاسپین (خزر) و توسعه شهرنشینی، افزایش حریم روستاها و مستعد بودن اراضی شمال کشور به ویلانشینی، تخریب شده و یا در تملک خوش نشین ها قرار گرفته است.

از این نمونه تالاب ها در شهرستان مرزی بندر آستارا، به تالاب های آق و شیلات می توان اشاره کرد که متأسفانه به دلیل بی تفاوتی در حفظ و نگهداری و آغاز عملیات احداث مجتمع بندری آستارا، تالاب آق که به وسعت 100 هکتار در حریم ساحلی پناهگاه حیاط وحش لوندویل واقع شده، از دهه گذشته نابود شد و هم اکنون وسعت آن به کمتر از یک هکتار رسیده است.

در راستای احیای تالاب آق در نیمه نخست دهه 90، اقداماتی از قبیل احداث دیوار خاکی در ضلع شرقی و هدایت رودخانه های دربند و کانال استیل عباس آباد، انجام شد، ولی به دلیل عدم اختصاص بودجه مناسب و بی توجهی مسئولان بلندپایه وقت سازمان محیط زیست به این مهم، بی نتیجه رها شد و هم اکنون این تالاب در آستانه نابودی کامل قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هجوم همه جانبه به تالاب بی دفاع شیلات

هجوم همه جانبه به تالاب بی دفاع شیلات