مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 03:302021-06-15سياسي

شهروندان در انتخابات شورای شهر به لیست ها رای دهند نه افراد


این انتظار که شهروندان خود کاندیداها را با تحقیق در پروفایل و اطلاعات موجود شناخته و سپس اقدام به انتخاب آن ها و رای دهی کنند، - ایسنا/خراسان رضوی یک جامعه شناس گفت: این انتظار که شهروندان خود کاندیداها را با تحقیق در پروفایل و اطلاعات موجود شناخته و سپس اقدام به انتخاب آن ها و رای دهی کنند، یک امر نشدنی و ایده آل است، شهروندان باید با اعتماد به احزاب سیاسی و نهادهای مدنی واسط به لیست انتخابی آن ها رای دهند.

حامد بخشی در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که شهروندان بهتر است برای انتخابات شورای شهر به لیست های ارائه شده رای داده یا کاندیداها را به صورت افراد مستقلی در نظر بگیرند، اظهار کرد: در کلان شهری مثل مشهد که حدود 3.

5 میلیون جمعیت دارد، این انتظار که شهروندان خود کاندیداها را با تحقیق در پروفایل و اطلاعات موجود شناخته و سپس اقدام به انتخاب آن ها و رای دهی بکنند، یک امر نشدنی و ایده آل است که منجر به انتخاب های پوپولیستی می شود.

این استاد دانشگاه افزود: آنچه که دموکراسی را از پوپولیسم یا توده گرایی متمایز می کند، این است که نهادهای مدنی واسط به عنوان پل ارتباطی شهروندان و کاندیداها قرار می گیرند و آن ها هستند که کاندیداها را ارزیابی و راستی آزمایی کرده و معرفی می نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهروندان در انتخابات شورای شهر به لیست ها رای دهند نه افراد

شهروندان در انتخابات شورای شهر به لیست ها رای دهند نه افراد