مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 03:302021-06-15دانش

دانشگاههای تک جنسیتی از ادغام و الحاق مصون شدند/ یک استثنا در طرح ساماندهی


دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه مقرر شد در طرح ساماندهی همچنان تک جنسیتی بودن دانشگاه ها محفوظ بماند گفت: نباید در ادغام این دانشگاه ها عجله کرد.

- درباره وضعیت الحاق و ادغام دانشگاه های تک جنسیتی در طرح ساماندهی آموزش عالی گفت: برای دانشگاه ها و مراکز تک جنسیتی اولویت خاصی قائل هستیم بسیاری از خانواده ها به دلیل اینکه مطمئن بودند دختران آنها وارد دانشگاه تک جنسیتی می شوند، ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: این تذکر داده شد که این شاخص (ثبت نام در دانشگاه به دلیل تک جنسیتی بودن) در طرح ساماندهی در نظر گرفته شود، البته این به این معنی نیست که یک شاخص 100 درصدی باشد.

اگر دانشگاه تک جنسیتی نزدیک دانشگاه بزرگتر باشد اما امکانات آموزشی پایین تری نسبت به استاندارها داشته باشد ولی در حد نسبتاً قابل قبولی باشد، می توان در مورد آن مسامحه کرد.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه مقرر شد همچنان تک جنسیتی بودن دانشگاه ها محفوظ بمانند افزود: با وجود اینکه برخی از دانشگاه های تک جنسیتی فاصله زیادی با شاخص های کیفی دارند، ولی نباید در ادغام این دانشگاه ها عجله کرد.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور به ساماندهی طرح آموزش عالی اشاره کرد و افزود: از 119 مؤسسه، مرکز و دانشگاه که بررسی شد؛ 88 مؤسسه مشمول این طرح قرار گرفته و این 88 مؤس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاههای تک جنسیتی از ادغام و الحاق مصون شدند/ یک استثنا در طرح ساماندهی

دانشگاههای تک جنسیتی از ادغام و الحاق مصون شدند/ یک استثنا در طرح ساماندهی