مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 03:252021-06-15اقتصادي

افزایش یارانه نیازمند مصوبه مجلس است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، پس از تایید صلاحیت هفت نامزد ریاست جمهوری، شاهد وعده های زیادی برای اعطای یارانه به مردم بوده ایم به طوری که برخی یارانه 450 هزار تومانی، - اگر قرار باشد یارانه 45هزار و 500 تومانی به 450هزار تومان افزایش یابد باید حداقل 5/2 برابر مصارف فعلی منابع وجود داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، پس از تایید صلاحیت هفت نامزد ریاست جمهوری، شاهد وعده های زیادی برای اعطای یارانه به مردم بوده ایم به طوری که برخی یارانه 450 هزار تومانی، برخی ها یارانه یک میلیون تومانی و برخی دیگر توزیع یارانه پنهان انرژی به هر خانوار را مطرح کرده اند.

پرسشی که پیش می آید این است که منابع اعطای پرداخت یارانه قرار است از کدام محل تامین شود؟ آیا ثروتمندان هم دوباره یارانه دریافت خواهند کرد یا حلقه دریافت کنندگان تنگ تر می شود؟ چه کسانی و با چه میزان درآمد مشمول دریافت یارانه خواهند شد؟ این ها سؤالاتی است که برای عموم مردم پیش می آید.

بررسی اعداد و ارقام منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها نشان می دهد در اولین سال اجرای این طرح منابع حدود 65 هزار میلیارد تومان بوده و مصارف حدود 48 هزار میلیارد تومان و اکنون درآمد این بخش به 250 هزار میلیارد تومان رسیده و همچنان یارانه نقدی با همان روال سابق پرداخت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش یارانه نیازمند مصوبه مجلس است

افزایش یارانه نیازمند مصوبه مجلس است