مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 02:552021-06-14پزشكي

فشارخون قاتل خاموش


پیش بینی می شود تا سال 2025، بیش از یک سوم جمعیت جهان به بیماری فشارخون مبتلا خواهند شد که علت آن، افزایش چاقی و افزایش نسبت سالمندان است.

- ایسنا/اردبیل یک متخصص قلب و عروق گفت: پیش بینی می شود تا سال 2025، بیش از یک سوم جمعیت جهان به بیماری فشارخون مبتلا خواهند شد که علت آن، افزایش چاقی و افزایش نسبت سالمندان است.

المیرا متین در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: فشارخون نیرویی است که خون به دیواره های عروق وارد می کند و وقتی این فشار بیش از حد می شود فعالیت قلب بسیار بالا می رود و آسیب های جدی به رگ ها وارد می‎کند.

وی با بیان اینکه اصلاح سبک زندگی خصوصاً در سطح جامعه می تواند سبب جلوگیری یا تأخیر در ایجاد فشارخون بالا شود، تصریح کرد: معمول ترین روش اندازه گیری فشارخون به وسیله فشارسنج است که با استفاده از ارتفاع جیوه برای اندازه گیری فشارخون در حال چرخش در رگ ها استفاده می کند.

به گفته وی، فشارخون طبیعی بر اساس قرارداد برای فشارخون سیستولی پایین تر از 120 میلی متر جیوه و برای فشارخون دیاستولی پایین تر از 80 میلی لیتر جیوه است.

متین ادامه داد: فشارخون بالا به صورت فشارخون 90-140 میلی متر جیوه یا بالاتر در مطب تعریف می شود و حتماً فشارخون باید از هر دو بازو چک شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشارخون قاتل خاموش

فشارخون قاتل خاموش