مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 02:452021-06-14اقتصادي

رونق کسب وکار اینجا گل و گلاب است/مشکل فروش پیش روی گل محمدی کاران


مازندران استانی است که با توجه به قابلیت های فراوانی که دارد می تواند در تولید و فرآوری انواع گیاهان دارویی در اراضی شیبدار که غالبا بهره برداران کم برخودار ساکن هستند، - خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اقتصادی  چندسالی است که کشت گل محمدی در اراضی شیبدار مازندران رواج یافته و این روزها کشاورزان مشغول برداشت محصولی هستند که اوضاع اقتصادی آنها را متحول کرده است چرا که گل محمدی یکی از گونه های گیاهان دارویی است که قابلیت کاشت در همه مناطق مازندران را دارد.

پرورش گیاهان دارویی از جمله گل محمدی را می توان فرصتی برای ثروت آفرینی کسانی که در این حرفه مشغول به کار هستند نام برد چرا که کشت گل محمدی با آبیاری کم و سازگار با شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف استان انجام می شود اما تاکنون فقط در برخی از زمین های شیبدار مناطق بالادست در حال کشت است.

سطح قابل توجهی اراضی شیبدار در مازندران وجود دارد که با توسعه کشت گیاهان دارویی از جمله گل محمدی می توان برای ارتقاء وضعیت اقتصادی روستاییان برنامه ریزی مناسبی داشت.

محصول عمده گل محمدی، گلاب، اسانس و گلبرگ خشک است، که از آن ها در صنایع دارویی، عطرسازی، فراورده های بهداشتی و آرایشی و صنایع غذایی استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق کسب وکار اینجا گل و گلاب است/مشکل فروش پیش روی گل محمدی کاران

رونق کسب وکار اینجا گل و گلاب است/مشکل فروش پیش روی گل محمدی کاران