مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 02:252021-06-14پزشكي

نکاتی کلیدی برای قابلمه های استفاده شده در پخت و پز غذا


مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی معاونت غذا و دارو خراسان شمالی گفت: ظروف مسی که برای پخت و پز استفاده می شود باید قلع اندود شوند.

- دکتر حسن براتی زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: استفاده از ظروف مناسب برای پخت و پز، نگهداری و سرو مواد مواد غذایی، اهمیت ویژه ای به منظور حفظ سلامت و بهداشت در تغذیه دارد.

وی بیان کرد: برخی از ظروف با آزاد کردن یون ها و ترکیبات مختلفی که در جنس، رنگ، لعاب آن ها به کار رفته است، موجب ایجاد اثرات سویی بر بدن می شوند بنابراین، علاوه بر کیفیت و طعم مواد غذایی، نوع ظرفی که برای پخت، نگهداری و مصرف مواد غذایی استفاده می شود نیز به همان اندازه مهم است.

دکتر براتی زاده درخصوص ظروف مسی گفت: این ظروف باید قلع اندود شده باشد و استفاده زیاد و یا پخت غذاهای اسیدی و ترش در این ظروف موجب از بین رفتن لایه رویی ظروف مسی می شود لذا هر چند وقت یکبار باید قلع اندود شوند در غیر اینصورت مس وارد غذا شده و با ترکیبات غذا وارد فعل و انفعالات شیمیایی می شود و در دراز مدت اثرات نامطلوبی بر روی سلامتی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل قیمت ارزانتر سرب، برای اندود کردن ظروف مسی از سرب به جای قلع استفاده می شود که خطر مسمومیت با سرب را به دنبال خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی کلیدی برای قابلمه های استفاده شده در پخت و پز غذا

نکاتی کلیدی برای قابلمه های استفاده شده در پخت و پز غذا