مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 23:102021-06-14اقتصادي

51 درصد خدمات دولتی از جنس مجوزدهی است/ بهبود عملکرد دولت با تسهیل نظام مجوزها


رییس دفتر پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: براساس مطالعات سازمان فناوری اطلاعات حداقل حدود 51 درصد خدمات دستگاه های دولتی از جنس مجوزدهی است که بزرگی این نظام را نشان می دهد بنابراین تسهیل مجوزدهی باعث بهبود عملکرد دولت خواهد شد.

- علی فیروزی رییس دفتر پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد خبرگزاری فارس درباره مانع زدایی از کسب و کار و تسهیل روند مجوزدهی گفت: در بحث مجوزها ابتدا باید به این امر دقت کنیم که خود این مجوزها از چه چیزی بیرون می آیند یا رشد می کنند چون این مجوزها علاوه بر این که آسیب زا هستند از مقررات و قوانینی که بواسطه آن بوجود آمده اند، تغذیه می کنند یا به عبارت دیگر از همان رشد و نمو می کند.

بنابراین قبل از این که به مجوزها بپردازیم به نظامی احتیاج داریم که در آن به جای این که بدون هزینه مقرره خلق کنیم، خلق مقرره برای خالق آن هزینه زیادی در بر داشته باشد.

رییس دفتر پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد افزود: قاعدتا هم اگر جلوی تورم مقررات و هم قوانین گرفته شود آن وقت باید خودمان را آماده نبرد و مبارزه با غولی به نام نظام مجوزدهی فعلی کنیم؛ اما تا زمانی جلوی این قاعده گرفته نشود نمی توان به نبرد و مبارزه با نظام فعلی مجوزدهی در کشور رفت و حرکت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

51 درصد خدمات دولتی از جنس مجوزدهی است/ بهبود عملکرد دولت با تسهیل نظام مجوزها

51 درصد خدمات دولتی از جنس مجوزدهی است/ بهبود عملکرد دولت با تسهیل نظام مجوزها