مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 16:502021-06-14سياسي

ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری به طور ویژه پیگیری می شود


وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پیگیری جدید و ویژه در خصوص ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پیگیری جدید و ویژه در خصوص ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری خبر داد.

علی اصغر مونسان در بازدید از بقعه شیخ شهاب الدین اهر و افتتاح طرح های گردشگری شهرستان اهر، با اشاره به وجود عارف بزرگ قرن هفتم شیخ شهاب الدین محمود اهری و قدمت تاریخی بقعه، اظهار کرد: برای سرعت بخشی به ثبت جهانی این بقعه به همراه پرونده بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی نسبت به ثبت جهانی اقدام و پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به ارزش و انرژی خاصی که محوطه و بقعه شیخ شهاب الدین اهری از نظر قدمت تاریخی دارد، گفت: مصمم به ثبت جهانی آن هستیم، در صورتی که پرونده جهانی شدن بقعه شیخ شهاب الدین اهری نیاز به اختصاص اعتبار خاصی داشته باشد، حتما تقدیم خواهد شد تا این اثر تاریخی هرچه سریع تر ثبت جهانی شود.

وی منطقه ارسباران را از جمله مناطق زیبا و سرسبز آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: منطقه ارسباران از لحاظ وجود جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری فراوانی دارد، بسیار اهمیت دارد همچنین موزه ای که در داخل بقعه شیخ شهاب الدین اهری قرار دارد با اشیای دوران ششم و هفتم هجری با قدمت بالا و ارزشمند نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری به طور ویژه پیگیری می شود

ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری به طور ویژه پیگیری می شود