مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 15:002021-06-14بين الملل

تماس بین ناتو و قطر برای ایجاد پایگاهی جهت آموزش نیروهای افغان


منابع به خبرگزاری رویترز گفتند، مسؤولان امنیتی تحت رهبری ناتو با قطر برای تامین پایگاهی که بتوان از آن برای آموزش نیروهای امنیتی ویژه افغانستان استفاده کرد، - منابع به خبرگزاری رویترز گفتند، مسؤولان امنیتی تحت رهبری ناتو با قطر برای تامین پایگاهی که بتوان از آن برای آموزش نیروهای امنیتی ویژه افغانستان استفاده کرد، تماس برقرار کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سه مسؤول برجسته غربی گفتند، مسؤولان امنیتی تحت امر ناتو با مقامات قطر برای ایجاد چنین پایگاهی که بتوان از آن برای آموزش نیروهای ویژه افغانستان در چارچوب تعهد استراتژیک بعد از خروج نیروهای خارجی از افغانستان استفاده کرد، در حال رایزنی هستند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو قبلا تاکید کرد: خروج ناتو از افغانستان طبق برنامه است و خروج نیروهای ما به شیوه برنامه ریزی شده و هماهنگ پیش می رود.

ناتو در تامین امنیت افغانستان کمک کرده و حدود دو دهه در این کشور بوده اما اکنون معتقد است دولت و نیروهای مسلحی که آموزش داده برای انجام وظیفه به تنهایی با قدرت هستند.

ناتو مسؤولیت تلاش های امنیتی در افغانستان را در سال 2003 دو سال بعد از حمله آمریکا به این کشور آغاز کرد؛ حمله ای که به ساقط شدن دولت طالبان منجر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تماس بین ناتو و قطر برای ایجاد پایگاهی جهت آموزش نیروهای افغان

تماس بین ناتو و قطر برای ایجاد پایگاهی جهت آموزش نیروهای افغان