مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 14:102021-06-14سياسي

اهمیت خودداری از بی تفاوتی نسبت به پدیده «فرزندکشی»


یک پژوهشگر حوزه جامعه شناسی و رسانه در خصوص پدیده فرزندکشی گفت: این بحث به سمت ساختن طنز و بی تفاوتی کشیده شده و در نهایت به فراموشی سپرده می شود چراکه بسیاری از آسیب های اجتماعی در چنین مواقعی با این فرآیند مواجه می شوند.

- یک پژوهشگر حوزه جامعه شناسی و رسانه در خصوص پدیده "فرزندکشی" گفت: این بحث به سمت ساختن طنز و بی تفاوتی کشیده شده و در نهایت به فراموشی سپرده می شود چراکه بسیاری از آسیب های اجتماعی در چنین مواقعی با این فرآیند مواجه می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر کتایون مصری در وبینار بررسی روند مقابله با پدیده شوم فرزندکشی در ساختار حقوقی و اجتماعی ایران ، با اشاره با تعدد رسانه ها و پوشش اخبار مربوط به فرزندکشی اظهار کرد: این تعدد رسانه ها باعث شده است که ما با مراحل مختلفی در واکنش به فرزندکشی مواجه باشیم.

مرحله اول انتشار خبر فرزندکشی شوک است سپس مخاطب به پرسش گری روی می آورد و رسانه ها به این چرایی و چگونگی فرزندکشی می پردازند.

وی با بیان اینکه مخاطب شروع به قضاوت پدیده می کند، افزود: در رسانه ها ساز و کار مناسبی برای انتشار اخبار فرزند کشی وجود ندارد و آنچه مغفول است بحث نگاه ترمیمی و استفاده از ساز و کار عدالت ترمیمی در روایت اخبار و اطلاعات فرزندکشی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت خودداری از بی تفاوتی نسبت به پدیده «فرزندکشی»

اهمیت خودداری از بی تفاوتی نسبت به پدیده «فرزندکشی»