مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 13:302021-06-14فرهنگي

بهسازی و معرفی بقعه شیخ شهاب الدین اهری در دستور کار است


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بهسازی و معرفی بقعه شیخ شهاب الدین اهری در دستور کار است.

- ، علی اصغر مونسان عصر دوشنبه در بازدید از بقعه شیخ شهاب الدین اهری و تنها موزه ادب و عرفان کشور در شهرستان اهر با تاکید لزوم معرفی بیشتر مجموعه تاریخی شیخ شهاب الدین اهری، گفت: با توجه به قدمت کهن این مجموعه تاریخی که به دوره ایلخانی مربوط است و در کنار خود آثار بی نظیری از عالمان و عارفان را در تنها موزه ادب و عرفان کشور جای داده، لازم است تا بیش از پیش به معرفی آن پرداخته شود.

وی آثار موزه ادب و عرفان و بقعه شیخ شهاب الدین اهری و همچنین دستخط های وزین باقی مانده از شیخ بهایی، شاهان صفوی، شاه عباس سوم و حکیم ابوالقاسم نباتی در بخش اصلی بقعه شیخ شهاب الدین اهری، بر لزوم مستندنگاری جامع این آثار فاخر تاکید کرد.

وی با اشاره به مقام استادی شیخ شهاب الدین اهری بر شیخ صفی الدین اردبیل و لزوم تسریع روند ثبت جهانی این مجموعه تاریخی، گفت: اقدامات ویژه ای برای ثبت جهانی این مجموعه تاریخی در حال انجام است که همزمان با ثبت مجموعه شیخ صفی در دستورکار قرار داده ایم.

مونسان اظهار داشت: موزه ادب و عرفان اهر که تنها موزه کشور در این موضوع است از غنای بالایی برخوردار است، لذا معرفی جامع آن در راستای شناخته شدن بیشتر ظرفیت های فرهنگی و تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهسازی و معرفی بقعه شیخ شهاب الدین اهری در دستور کار است

بهسازی و معرفی بقعه شیخ شهاب الدین اهری در دستور کار است