مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 09:552021-06-14اقتصادي

فروش شرکت های دانش بنیان به 900هزار میلیارد ریال رسید


یکی از اولویت های اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رونق زیست بوم فناوری و نوآوری به کمک شرکت های دانش بنیان و خلاق و تجاری سازی دستاوردهای فناورانه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت های دانش بنیان در سال 1392 درآمدی مجموعاً 2هزار میلیارد ریالی داشتند این در حالی است که درآمد فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری در سال 99 از مرز 900 هزار میلیارد ریال فرارتر رفت و به رشد و رونق اشتغال و ارزش افزوده انجامید.

با رویکرد حمایت از رشد و رونق محصولات دانش بنیان، زیرساخت های قانونی به عنوان یکی از مهمترین چالش های فراروی فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری، ایجاد شد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اجرایی کردن قانون حمایت از این کسب و کارها، زمینه را برای توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و خلاق فراهم کرد.

در حالی که در آغازین روزهای تصویب قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان کمتر از 50 شرکت فعالیت داشتند اما در پایان سال 1399 تعداد این کسب و کارها به مرز 6000 شرکت نزدیک شده و در این مدت رشدی قابل توجه را تجربه کرده است.

محور و اساس فعالیت زیست بوم نوآوری و فناوری، تولید محصولات با کارایی های فناورانه و عمومی برای جامعه است که بازدهی بالایی دارند و می توانند نیازی از وابستگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش شرکت های دانش بنیان به 900هزار میلیارد ریال رسید

فروش شرکت های دانش بنیان به 900هزار میلیارد ریال رسید