مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 09:452021-06-14پزشكي

اردبیلی ها مراقب بیماری تب کریمه کنگو باشند


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: اهالی استان اردبیل با توجه به گرم شدن هوا باید مراقب بیماری تب خطرناک کریمه کنگو باشند تا گرفتار این ویروس خطرناک نشوند.

بهلول تکلوی در گفت وگو با مهر، اظهار کرد: با توجه به گرم شدن هوا و فعالیت کنه ها در مناطق مختلف به ویژه دامداری ها و محل پرورش دام علائمی از بیماری تب کریمه کنگو مشاهده شده که انتظار می رود همشهریان در خرید گوشت دقت بیشتری را انجام دهند.

وی راه های انتقال این بیماری مشترک انسان و دام را از طریق کشتار غیرمجاز دام و ذبح کنار جاده ها اعلام کرد و گفت: باید گوشت ذبح شده به صورت سالم 24 ساعت در یخچال و دمای مناسب نگهداری شود تا بخش عظیمی از بیماری ها و ویروس های احتمالی از بین برود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با هشدار به کشتار غیرمجاز دام به ویژه در کنار جاده ها و مصرف سریع دام ذبح شده، افزود: علائم بیماری تب کریمه کنگو خونریزی در حیوانات و همچنین تب بالاست که ضرورت دارد قبل از کشتار به این علائم توجه شود تا ویروس به انسان ها منتقل نشود.

تکلوی ضرورت مراقبت های بهداشتی و همچنین سالم نگه داشتن محل نگهداری دام و پایش روزانه دام ها را بسیار ضروری اعلام کرد و ادامه داد: چنانچه موارد بهداشتی مراعات نشود، بخش عظیمی از افراد گرفتار این ویروس خطرناک خواهند شد که حتی برای سلامت انسان ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردبیلی ها مراقب بیماری تب کریمه کنگو باشند

اردبیلی ها مراقب بیماری تب کریمه کنگو باشند