مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 09:052021-06-14اقتصادي

همکاری دانش بنیان ها برای ارائه راهکارهای نوین تصفیه و بازیافت پساب


رییس پژوهشکده محیط زیست و بیوتکنولوژی پژوهشگاه صنعت نفت از همکاری شرکت های دانش بنیان برای ارائه راهکارهای تصفیه و بازیافت پساب های این صنعت بر پایه روش های نوین خبر داد.

- رییس پژوهشکده محیط زیست و بیوتکنولوژی پژوهشگاه صنعت نفت از همکاری شرکت های دانش بنیان برای ارائه راهکارهای تصفیه و بازیافت پساب های این صنعت بر پایه روش های نوین خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر بهنام راسخ، یکی از معضلات اساسی توسعه صنعتی و افزایش جمعیت را تولید حجم انبوهی از پسماندها و پساب های صنعتی دانست و ادامه داد: روش های رایج تصفیه پساب و بازیافت آب، روش هایی هستند که هم اکنون با افزایش روز افزون نوع و حجم آلاینده ها دیگر از کارایی بالایی برخوردار نیستند؛ از این رو، محققان این حوزه همواره در پی دستیابی به روش های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی نوین فرایند تصفیه پساب ها به ویژه پساب های خاص با سرعت و کیفیت بالاتر بوده ­اند تا بتوان منابع را در سریع ترین زمان به چرخه مصرف برگرداند.

راسخ با تاکید بر این که روش های نوین، مبتنی بر استفاده از غشاها است، افزود: غشاهایی که برای فرایند تصفیه آب و پساب استفاده می شوند، همگی بر پایه جداسازی ذرات یا املاح محلول از آب و پساب است و در گروه ­های میکرو فیلتر، اولترا فیلتر، نانو فیلتر و اسمز معکوس قرار می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری دانش بنیان ها برای ارائه راهکارهای نوین تصفیه و بازیافت پساب

همکاری دانش بنیان ها برای ارائه راهکارهای نوین تصفیه و بازیافت پساب