مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 08:252021-06-14سياسي

نیاز به خون دائمی است، اهدای آن را فراموش نکنید


مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: اهدای خون را نباید فراموش کرد، چون نیاز به خون در مراکز درمانی، یک نیاز همیشگی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، پژمان صالحی فر امروز در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت روز جهانی اهدای خون، اظهار داشت: 24 خرداد مصادف با 14 ژوئن به مناسبت تولد پروفسور لنداشتاینر، کاشف گروه های خون به عنوان روز جهانی اهداکننده خون نامگذاری شده است.

وی نیاز به خون را دائمی دانست و گفت: اهدای خون را نباید فراموش کرد، چون نیاز به خون در مراکز درمانی، یک نیاز همیشگی است، لذا از کسانی که توانایی اهدا خون دارند درخواست می کنم از امروز به جمع اهداکنندگان بپیوندند.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: اهدای خون نه تنها برای یک جوان و انسان سالم هیچ ضرری ندارد بلکه برای بیمار امید به زندگی را به همراه دارد پس با اهدای خون زندگی، شور و نشاط را به بیماران هدیه دهیم.

وی فاصله مجاز بین دفعات اهدای خون برای مردان را سالانه چهار نوبت و برای زنان سالانه سه نوبت اعلام کرد و افزود:هر واحدخون اهدایی حدود 450 میلی لیتر و معادل 10 درصد حجم کل خون بدن است و اهدای منظم آن خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سکته قلبی و همچنین سرطان را کاهش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز به خون دائمی است، اهدای آن را فراموش نکنید

نیاز به خون دائمی است، اهدای آن را فراموش نکنید