مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 07:352021-06-14اقتصادي

سرنوشت بانک مرکزی چه می شود؟


مدتی می شود که طرح قانونی بانک مرکزی به تصویب رسیده است اما انتقادات زیادی به آن وارد می شود و ذی نفعان این طرح، هر یک به دنبال حفظ اختیارات خود هستند.

- مدتی می شود که طرح قانونی بانک مرکزی به تصویب رسیده است اما انتقادات زیادی به آن وارد می شود و ذی نفعان این طرح، هر یک به دنبال حفظ اختیارات خود هستند.

   به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تا چند روز دیگر یک ماه می شود که کلیات طرح قانون بانک مرکزی به تصویب رسیده است و همچنان به آن انتقاداتی وارد می شود که باید در انتظار بود که مجلسی ها با بررسی پیشنهادات اصلاحی و بررسی جزییات در کمیسیون اقتصادی چه خوابی برای آینده بانک مرکزی و نظام پولی و بانکی کشور دیده اند؟ یکی از نکات مورد اهمیت در طرح مجلس برای بانک مرکزی، استقلال در ابزار یا هدف و استقلال سیاسی این بانک است که بسیاری به اعطای بیش از حد استقلال سیاسی به بانک مرکزی در این طرح انتقاد دارند و کارشناسان این موضوع را برای سرنوشت نظام پولی کشور خطرناک می دانند.

مدنی زاده به عنوان یک کارشناس اقتصادی می گوید که در طرح مورد نظر، استقلال بانک مرکزی از حاکمیت مطرح نیست بلکه استقلال از دولت مطرح است، زیرا مجلس به عنوان قانونگذار حاکمیت این طرح را تهیه کرده و بنابراین بانک مرکزی به حاکمیت وابسته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت بانک مرکزی چه می شود؟

سرنوشت بانک مرکزی چه می شود؟