مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 07:252021-06-14بين الملل

اردوغان: انتظار رویکرد بدون پیش شرط را در دیدار با بایدن دارم


رییس جمهور ترکیه با بیان اینکه انتظار دیداری بدون پیش شرط با همتای آمریکایی خود را دارد، گفت باید مشکلات دوجانبه را بعد از دیدار در نشست ناتو پشت سر بگذارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه گفت از دیدار روز دوشنبه با جو بایدن همتای آمریکایی خود انتظار دارد که مشکلات دوجانبه را پشت بگذارند و اختلافات اخیر بر سر مسائل مختلف از جمله خرید سامانه پدافندی روسی را حل کنند.

اردوغان، که قرار است امروز در حاشیه اجلاس سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای اولین بار با بایدن دیدار کند، تاکید کرد واشنگتن باید رویکردی بی قید و شرط برای این نشست داشته باشد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، وی طی گفت وگو با خبرنگاران در فرودگاه استانبول پیش از عزیمت به بروکسل، اظهار داشت که درباره تصمیم اخیر کاخ سفید در به رسمیت شناختن حادثه موسوم به نسل کشی ارامنه در سال 1915 میلادی و همچنین اقدام آمریکا برای کنار گذاشتن ترکیه از برنامه تولید مشترک جنگنده های اف-35 با بایدن صحبت می کند.

رییس جمهور ترکیه در این باره توضیح داد: پیش از هر چیز، ما باید روابط ترکیه و آمریکا را روی میز بگذاریم.

شایعه های داخلی و خارجی زیادی مطرح شده، پس ما باید درباره این صحبت کنیم که چگونه این مشکلات را پشت سر بگذاریم و اینکه چه کاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان: انتظار رویکرد بدون پیش شرط را در دیدار با بایدن دارم

اردوغان: انتظار رویکرد بدون پیش شرط را در دیدار با بایدن دارم