مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 07:252021-06-14اقتصادي

تشریح دلایل رکود بازار لوازم خانگی/ مواد اولیه تولید داخل گران عرضه می شود


رییس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به رکود حاکم بر بازار لوازم خانگی، گفت: مواد اولیه مورد نیاز تولید لوازم خانگی به قیمت گران عرضه و به دست تولید کننده می رسد.

- اکبر پازوکی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت بازار لوازم خانگی، گفت: با توجه به افزایش قیمت بی رویه و کاهش قدرت خرید مردم بازار لوازم خانگی در رکود کامل به سر می برد.

  رییس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم کاهش قیمت ارز قیمت لوازم خانگی کاهش نیافته است، گفت: 70 درصد مواد اولیه مورد نیاز تولیدات لوازم خانگی داخلی و 30 درصد آن وارداتی است اما مواد اولیه تولیدات داخلی در بورس عرضه و قیمت گذاری می شود و به قیمت گران به دست تولید کننده می رسد لذا بخش قابل توجهی از مشکلات تولید ناشی از تحریم داخلی است.

  پازوکی در مورد کاهش قیمت ارز و علت عدم تاثیر آن بر کاهش قیمت لوازم خانگی، بیان داشت: اگرچه قیمت ارز کاهش یافته است اما با توجه به محدودیت های انتقال ارز ناشی از تحریم ها، انتقال ارز به کشور  مورد نظر برای سفارش خرید کالای وارداتی 15 تا 30 درصد برای واردکنندگان هزینه دارد لذا این قبیل هزینه ها در قیمت تمام شده تولیدات داخلی تاثیرگذار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح دلایل رکود بازار لوازم خانگی/ مواد اولیه تولید داخل گران عرضه می شود

تشریح دلایل رکود بازار لوازم خانگی/ مواد اولیه تولید داخل گران عرضه می شود