مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 07:152021-06-14سياسي

حمایت جمعیت دانش آموختگان مستقل از آیت الله رییسی


جمعیت دانش آموختگان مستقل ایران طی بیانیه ای حمایت خود را از آیت الله رییسی اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازحوزه تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جمعیت دانش آموختگان مستقل ایران طی بیانیه ای حمایت خود را از آیت الله رییسی اعلام کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم انتخابات در جمهوری اسلامی ایران در ابعاد ملی و بین المللی دارای اهمیتی ویژه است.

از جنبه داخلی، یک نوسازی و جایگزینی مجموعه تازه نفس و پرانگیزه در عرصه اجرایی کشور، نهادینه شدن مردم سالاری دینی و افزایش مشارکت و حضور مردم در صحنه محسوب می شود و از جنبه خارجی، حضور حداکثری مردم موجب  اقتدار و ثبات و امنیت  است.

سازوکار انتخاباتی در ایران ابزاری برای مشارکت موثر مردم در سرنوشت خود و افزایش مشروعیت و مقبولیت نظام و انتخاب شایستگان در مناصب قدرت است.

از سوی دیگر واضح و مبرهن است که جایگاه ریاست جمهوری در تفکیک قوای کشور بسیار خطیرو ارزشمند است و پس از رهبری بعنوان عالیترین مقام رسمی کشور، مسئولیت اجرایی قانون اساسی، ریاست دولت و کابینه و مسئولیت اداری و استخدامی و بودجه و ریاست شوراها و نهادهای مهم را برعهده دارد.

با توجه به جایگاه رییس جمهور در ساختار قدرت سیاسی کشور و تبلور عالیترین مقام اجرایی کشور، موضوع انتحاب شخص اصلح و برجسته در رأس قوه مجری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت جمعیت دانش آموختگان مستقل از آیت الله رییسی

حمایت جمعیت دانش آموختگان مستقل از آیت الله رییسی