مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 07:052021-06-14پزشكي

قرص فرشته تناسب اندام یا سم کشنده استخوان؟


این روزها به ویژه در جمعیت جوان قرص هایی برای چاقی مصرف می شود که آسیب جدی به بافت و ساختار استخوان می رساند و موجب سیاه شدن استخوان و عمل جراحی دشوار تعویض مفصل در جوانان می شود.

- محسن عمادالدین، رییس بیمارستان مدنی کرج، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: متاسفانه چندسالی است عده ای سود جو، تحت عنوان داروی گیاهی، داروهایی به اسم قرص فرشته یا پودر افلاطون و .

در اختیار مردم قرار می دهند که بسیار سریع باعث چاقی می شود و در ترکیب آن از دگزا استفاده می شود که این مواد در ترکیب داروهای بدنسازی غیراستاندارد نیز  وجود دارد.

دگزا کورتون است و مصرف این قرص ها در کوتاه مدت موجب چاقی می شود.

 وی افزود: این قرص ها وارد سیستم بدن می شوند و علاوه بر اختلالات عمومی در سیستم بدن، موجب سیاه شدن و نکروز استخوان می شود و بسیاری از جوانان با استفاده یک ماهه از این قرص ها،  تمام مفصل لگن و یا بقیه قسمت های استخوان آنها  جذب می شود  و بیمار دیگر نمی تواند راه برود.

این پزشک جراح ارتوپد یادآور شد: سیاه شدن مفصل از بیماری های لاعلاج و یا صعب العلاج ارتوپدی است و با مصرف این قرص ها، عمل جراحی و تعویض مفصل که باید برای بیماران بالای 55 سال انجام شود را ما مجبوریم  برای جوانان انجام دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرص فرشته تناسب اندام یا سم کشنده استخوان؟

قرص فرشته تناسب اندام یا سم کشنده استخوان؟