مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 06:552021-06-14بين الملل

چین خطاب به گروه 7: از مداخله در امور داخلی ما دست بردارید!


پس از انتشار بیانیه پایانی نشست سران گروه هفت، چین مجددا در بیانیه ای صریح اللحن تصمیمات و مسائل مطرح شده در این نشست را محکوم و آن را مصداق دخالت در امور داخلی خود تلقی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، پیشتر نیز دولت چین رویکرد اتخاذ شده در اجلاس سران گروه هفت را به شدت محکوم کرده و گفته بود چارچوب کلی این نشست و اتهاماتی که در آن مطرح می شود پاسخگوی نیازهای امروز نیست.

در همین رابطه، سخنگوی سفارت چین در لندن گفته بود: روزگاری که گروه کوچکی از کشورها برای تمام دنیا تصمیم گیری می کردند؛ مدت هاست که سپری شده است .

وی همچنین افزوده بود: ما معتقدیم که تمام کشورهای دنیا صرف نظر از کوچکی یا بزرگی، ضعف یا قدرت، فقر یا غنا با هم برابرند و امور جهانی باید از طریق مشاوره با تمام کشورها مدیریت شود .

پکن بارها تلاش قدرت های جهانی را که با الگوبرداری از معیارهای منسوخ دوره استعمار، به دنبال مهار چین هستنند، محکوم کرده است.

دولت واشنگتن و متحدانش در راستای سیاست چرخش به ایندوپاسیفیک که بر مهار قدرت یابی چین متمرکز است؛ به دنبال تحریک جریان های جدایی طلب مناطق تابعه چین ازجمله هنگ کنگ، تایوان و تبت هستند.

این در حالی است که پکن سیاست چین واحد را خط قرمز خود می داند و بارها به آمریکا درباره هرگونه اقدامی که به نقض آن منجر شود؛ هشدار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین خطاب به گروه 7: از مداخله در امور داخلی ما دست بردارید!

چین خطاب به گروه 7: از مداخله در امور داخلی ما دست بردارید!