مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 06:252021-06-14پزشكي

دومین وبینار ملی فناوری های جایگزین حیوانات آزمایشگاهی


دومین وبینار ملی فناوری های جایگزین حیوانات آزمایشگاهی، با هدف آشنایی جامعه علمی با این فناوری ها توسط پژوهشگاه رویان و با همکاری دانشکده علوم پایه و فناوری های نوین علوم پزشکی جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

- پژوهشگاه رویان و دانشکده علوم پایه و فناوری‎های نوین علوم پزشکی جهاددانشگاهی برگزار می کند؛ دومین وبینار ملی فناوری های جایگزین حیوانات آزمایشگاهی دومین وبینار ملی فناوری های جایگزین حیوانات آزمایشگاهی، با هدف آشنایی جامعه علمی با این فناوری ها توسط پژوهشگاه رویان و با همکاری دانشکده علوم پایه و فناوری های نوین علوم پزشکی جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در طی دهه‏ های اخیر موضوع رعایت اصول اخلاقی در استفاده از حیوانات در امور علمی ، اهمیت بسیار یافته است.

استفاده از حیوانات در امور علمی باید با عنایت به سه اصل استفاده از روش های جایگزین حیوانات یا Replacement ، کاهش استفاده از حیوانات یا Reduction و بهینه سازی شرایط مراقبت از حیوانات یا Refinement انجام شود.

این اصول در دنیا تحت عنوان اصول 3Rs شناخته شده اند.

اصل استفاده از روش های جایگزین حیوانات به این معنا است که چنانچه راهکار جایگزینی برای استفاده از حیوانات زنده در امور علمی مقدور باشد، آنگاه استفاده از حیوانات مذکور از نظر اخلاقی مجاز نبوده و استفاده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین وبینار ملی فناوری های جایگزین حیوانات آزمایشگاهی

دومین وبینار ملی فناوری های جایگزین حیوانات آزمایشگاهی