مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 05:552021-06-14بين الملل

درخواست کشورهای گروه هفت برای خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره


کشورهای گروه هفت روز یکشنبه در بیانیه ای مشترک خواستار خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره شده و در عین حال از تعهد واشنگتن تحت ریاست جمهوری جو بایدن به تعامل با پیونگ یانگ از طریق دیپلماسی استقبال کردند.

- کشورهای گروه هفت روز یکشنبه در بیانیه ای مشترک خواستار خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره شده و در عین حال از تعهد واشنگتن تحت ریاست جمهوری جو بایدن به تعامل با پیونگ یانگ از طریق دیپلماسی استقبال کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این کشورها در بیانیه ای مشترک که در محل اجلاس گروه هفت در منطقه کورنوال انگلیس تصویب شد خواستار خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره و همچنین کنار گذشتن برنامه های تسلیحات کشتار جمعی و موشکهای بالستیک از سوی پیونگ یانگ به شکلی قابل راستی آزمایی و برگشت ناپذیر شدند.

کشورهای گروه هفت همچنین اعلام کردند که از آمادگی واشنگتن برای تداوم تلاشهای دیپلماتیکش در هماهنگی با همه شرکای مربوطه در قبال پیونگ یانگ استقبال می کنند.

این کشور همچنین از کره شمالی خواستند گفت وگو با جامعه بین المللی را از سرگرفته و با این جامعه تعامل کند و در عین حال از پیونگ یانگ تقاضا کردند به حقوق بشر برای همه احترام بگذارد و فورا مساله آدمربایی ها را حل و فصل کند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست کشورهای گروه هفت برای خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره

درخواست کشورهای گروه هفت برای خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره