مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 05:502021-06-14پزشكي

واکسن کرونا برای بیماران سرطانی خطرناک است؟


محققان کالج آلبرت انیشتین در نیویورک با انجام بررسی هایی اعلام کردند نگرانی ها برای واکسیناسیون بیماران سرطانی بی مورد است.

- جی پلاس ، به نقل از مدیکال اکسپرس، از روز های ابتدایی همه گیری کووید-19، سوالاتی در مورد چگونگی وضعیت بیماران مبتلا به سرطان فعال در صورت آلوده شدن به سارس-کوو 2 وجود داشت.

این نگرانی ها عمدتا به دلیل تاثیراتی بود که سرطان و درمان های آن می توانند بر روی سیستم ایمنی بدن داشته باشند.

اکنون که واکسن های کووید-19 به طور گسترده در دسترس هستند، نگرانی ها به سمت ایمنی و اثربخشی واکسیناسیون در این جمعیت بالقوه آسیب پذیر سوق پیدا کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ در مروری بر 200 بیمار با طیف وسیعی از تشخیص سرطان، محققان کالج پزشکی آلبرت انیشتین در نیویورک دریافتند پس از واکسیناسیون کامل، 94 ٪ از بیماران به طور کلی تغییر سروکال را به دلیل اتصال آنتی بادی به پروتیین سنبله سارس-کوو 2 نشان دادند.

میزان پاسخ در میان بیماران مبتلا به تومور های جامد بسیار بالا و در افرادی که سرطان خون داشتند کمتر بود، اما با این وجود بیشتر بیماران پاسخ ایمنی داشتند.

آمیت ورما، مدیر بخش هماتو-آنکولوژی در مونتفیور می گوید: مطالعات از اوایل همه گیری نشان داد بیماران سرطانی مبتلا به کووید-19 نسبت به جمعیت عمومی میزان مرگ و میر بیشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن کرونا برای بیماران سرطانی خطرناک است؟

واکسن کرونا برای بیماران سرطانی خطرناک است؟