مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 05:302021-06-14پزشكي

زنان چه زمانی نمی توانند خون اهدا کنند؟


باورهای نادرست باعث شده زنان در جامعه ما مشارکت کمتری برای اهدای خون داشته باشند، به طوری که در استان اصفهان 97 درصد اهداکنندگان خون مردان و تنها سه درصد زنان هستند.

- ایسنا/اصفهان باورهای نادرست باعث شده زنان در جامعه ما مشارکت کمتری برای اهدای خون داشته باشند، به طوری که در استان اصفهان 97 درصد اهداکنندگان خون مردان و تنها سه درصد زنان هستند.

همه افراد سالمی که در سنین 18 تا 60 سال قرار دارند می توانند خون اهدا کنند و علاوه بر کمک به هم نوعان خود، از مزایای اهدای خون برای سلامتی بهره مند شوند.

در این زمینه تفاوتی میان زنان و مردان وجود ندارد، اما زنان در صورت داشتن برخی شرایط، به طور موقت نمی توانند خون اهدا کنند.

سعیده مهین پرور-پزشک متخصص در گفت و گو با ایسنا به مناسبت روز جهانی اهداکنندگان خون، اظهار کرد: یک مرد سالم در طول سال چهار بار و یک زن سالم سه بار می تواند خون اهدا کند و فواصل بین دو اهدای خون حداقل باید هشت هفته باشد.

وی با اشاره به شرایطی که برای اهدای خون درنظر گرفته شده، گفت: ازجمله شرایط اهدای خون، سن است، به طوری که افراد در سنین 18 تا 60 سال می توانند خون اهدا کنند و برای اهداکنندگان مستمر تا 65 سال درنظر گرفته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان چه زمانی نمی توانند خون اهدا کنند؟

زنان چه زمانی نمی توانند خون اهدا کنند؟