مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 05:302021-06-14اقتصادي

توسعه گردشگری بین ایران و ازبکستان در راستای منافع دو کشور است


توسعه و رونق گردشگری فرهنگی بین ایران و ازبکستان راهبردی خردمندانه با منافع متقابل است که نیازمند ایجاد سازوکارهایی بین بخش های گردشگری دو کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، حمید نیرآبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند گفت: گردشگری فرهنگی درباره شیوه زندگی، آداب و سنن و رسوم، هنر، معماری و تاریخ و فرهنگ و تمدن یک سرزمین است که افزایش آن پیوند و دوستی و همدلی و رونق اقتصادی و رفاه مردم جهان را در پی دارد .

این نوع از گردشگری دارای سابقه ای دراز است و کارگزاران و دست اندرکاران این حوزه به  آینده آن بسیار خوش بین هستند.

سفیر ایران در ازبکستان اظهار داشت: بر اساس آمار و اطلاعات سازمان گردشگری جهانی، 37 درصد از گردشگری جهانی را گردشگری فرهنگی تشکیل می دهد و این گونه از گردشگری سالانه 15 درصد رشد را نشان می دهد.

نیرآبادی عنوان کرد: دو کشور ایران و ازبکستان با اشتراکات تاریخی و فرهنگی، آداب و رسوم و بزرگان و آثار باستانی و مفاخر مشترک می توانند سهم قابل توجهی از این نوع گردشگری را به خود اختصاص دهند.

سفیر کشورمان خاطرنشان کرد: وقتی از ارتباط بین ایران و ازبکستان صحبت می کنیم، اشتراکات و مشابهت های فرهنگی آنچنان فراوان است که مانند پل های نامریی دو ملت را به هم پیوند می دهد، هیچ ایرانی در ازبکستان احساس غر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه گردشگری بین ایران و ازبکستان در راستای منافع دو کشور است

توسعه گردشگری بین ایران و ازبکستان در راستای منافع دو کشور است