مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 05:202021-06-14فناوري

رفع مانع بزرگ توسعه اینترنت خانگی


به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بازپس گیری منابعی از جمله کانال ها، داکت ها و حوضچه های مخابراتی از شرکت مخابرات، مانع بزرگ توسعه اینترنت خانگی رفع شد.

- به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بازپس گیری منابعی از جمله کانال ها، داکت ها و حوضچه های مخابراتی از شرکت مخابرات، مانع بزرگ توسعه اینترنت خانگی رفع شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اینترنت ADSL با بهره گیری از سیم مسی خطوط تلفن ثابت، جزو قدیمی ترین سرویس های اینترنت در جهان است که اطلاعات را از مراکز مخابراتی به روی مودم می آورد و البته با محدودیت هایی از جمله سرعت دانلود کمتر از 24 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود کمتر از دو مگابیت روبه روست، اما سرعت دانلود روی اینترنت VDSL که از ترکیب فیبر نوری و سیم مسی استفاده می کند، نزدیک به پنج برابر سرعت دانلود و سرعت آپلود آن نیز 10 برابر ADSL است.

پروژه رساندن فیبر نوری به در منازل و جایگزینی آن با کابل مسی با توجه به افزایش سرعت ارتباطات اینترنتی، در سال های اخیر در ایران هم مورد توجه مسوولان وزارت ارتباطات قرار گرفت، اما با مشکلات مالی روبه رو شد.

کارشناسان حوزه عنوان کردند اگرچه انحصاری در حوزه فیبر نوری وجود ندارد، اما شرکت های اینترنتی توان سرمایه گذاری در این زمینه ندارند، زیرا فیبر نوری سرمایه گذاری کلان می خواهد و به ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع مانع بزرگ توسعه اینترنت خانگی

رفع مانع بزرگ توسعه اینترنت خانگی