مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 05:052021-06-14سياسي

دولت بعدی اگر می خواهد مشکلات کشور را حل کند، باید به سمت تعامل با دنیا پیش رود


اگر دولت بعدی بخواهد مشکلات کشور را حل کند و گره های کور اقتصاد را باز کند، طبیعتا نمی تواند نسبت به دنیا بی تفاوت باشد و حتما باید به سمت تعامل با دنیا حرکت کند.

- ایسنا/خراسان رضوی یک استاد دانشگاه گفت: اگر دولت بعدی بخواهد مشکلات کشور را حل کند و گره های کور اقتصاد را باز کند، طبیعتا نمی تواند نسبت به دنیا بی تفاوت باشد و حتما باید به سمت تعامل با دنیا حرکت کند.

دکتر علی اصغر داوودی در گفت وگو با ایسنا در خصوص تاثیرات تغییر دولت ها بر سیاست خارجی کشور، اظهار کرد: اگر ما به روند تحولات 42 ساله پس از انقلاب نگاه کنیم، می بینیم که در برخی دوره ها، تفاوت هایی بین سیاست خارجه دولت های مختلف وجود داشته است و این تفاوت به این دلیل بوده که در این دوره ها سطح مداخلات نهادهای غیردولتی در حوزه سیاست خارجه، کمتر از سایر ادوار بوده است.

وی افزود: اما تقریبا از اواسط دهه 70 به بعد، به دلیل اینکه سطح مداخلات در حوزه سیاست گذاری و اجرای سیاست های خارجی افزایش می یابد، به همان نسبت نقش دولت ها و وزارت امور خارجه کمتر می شود.

این مداخلات به طور مشخص از دولت دوم آقای هاشمی شروع شد، در دولت اول آقای خاتمی یک مقدار کمرنگ شد و در دولت دوم ایشان مجددا افزایش یافت و در دولت های بعدی نیز می بینیم که استقلال عمل وزارت امور خارجه کمرنگ تر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت بعدی اگر می خواهد مشکلات کشور را حل کند، باید به سمت تعامل با دنیا پیش رود

دولت بعدی اگر می خواهد مشکلات کشور را حل کند، باید به سمت تعامل با دنیا پیش رود