مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 05:002021-06-14پزشكي

تاثیر نور آفتاب در جلوگیری از شیوع بیماری ام اس


متخصص بیماری های مغز و اعصاب در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در نقاطی که مردم در معرض نور آفتاب کمتری هستند، شیوع ام اس بالاتر است، گفت: - ایسنا/چهارمحال و بختیاری متخصص بیماری های مغز و اعصاب در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در نقاطی که مردم در معرض نور آفتاب کمتری هستند، شیوع ام اس بالاتر است، گفت: شاید یکی از دلایل بالا بودن آمار ام اس در این استان این باشد که ساکنان این استان کمتر در معرض نور آفتاب قرار دارند.

مجید جعفری در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه ام اس یک بیماری خود ایمنی است، اظهار کرد: در بیماری ام اس، سیستم ایمنی علیه میلین (غلاف سلول های عصبی) در مغز و نخاع وارد واکنش می شود و آن ها را از بین می برد.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه چند فاکتور در ایجاد بیماری ام اس موثر است، افزود: ژنتیک، عوامل محیطی، ویروس ( EBB ) و عوامل دیگر در بروز این بیماری اثرگذار هستند و این مطلب که گفته می شود، عناصر موجود در آب باعث بیماری ام اس می شوند، هنوز اثبات نشده است.

وی در خصوص شایع بودن بیماری ام اس در برخی از نقاط کشور، تصریح کرد: علت این مسئله که چرا تعداد مبتلایان به این بیماری در برخی از استان ها از جمله چهارمحال و بختیاری بالا است، هنوز مشخص نشده، اما یکسری از تئوری ها از جمله فاصله از خط استوا و کم شدن نور آفتاب برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر نور آفتاب در جلوگیری از شیوع بیماری ام اس

تاثیر نور آفتاب در جلوگیری از شیوع بیماری ام اس