مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 04:552021-06-14پزشكي

گرمازدگی و راهکارهای آن از دیدگاه طب سنتی؛ توصیه به مصرف شربت خاکشیر و سکنجبین


متخصص طب سنتی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه افراد گرم مزاج روزانه از نوشیدنی هایی مثل شربت خاکشیر، تخم ریحان، سکنجبین، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، هاله تاج الدینی امروز در خصوص گرمازدگی و راهکارهای آن از دیدگاه طب سنتی اظهار کرد: حذف ادویه های تند و تیز، غذاهای سرخ کرده و چرب، غذاهای شور از رژیم غذایی و پرهیز از قرار گرفتن مستقیم زیر نور خورشید موجب کاهش گرمازدگی در فصل تابستان می شود.

متخصص طب سنتی ایرانی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: در فصول گرم سال احتمال بروز گرمازدگی خصوصا در افرادی که گرم مزاج  هستند بیشتر می شود و از دیدگاه طب سنتی، رعایت اصول حفظ سلامتی در پیشگیری و بهبود این عارضه کمک کننده است.

وی تصریح کرد: حتما ساعت ورزش را ساعات اولیه روز و یا در شب که هوا بهتر است باید انتخاب کرد و استفاده از خوردنی هایی با طبع سرد و تر مانند هندوانه، آلبالو، گیلاس، کاهو  و کدو مناسب این فصل است.

تاج الدینی با بیان اینکه افراد گرم مزاج روزانه از نوشیدنی هایی مثل شربت خاکشیر، تخم ریحان، سکنجبین، آلبالو و زرشک مصرف کنند، افزود: استفاده از لیموترش داخل آب خوردن، به رفع عطش و تشنگی ناشی از گرمازدگی کمک بسیار زیادی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرمازدگی و راهکارهای آن از دیدگاه طب سنتی؛ توصیه به مصرف شربت خاکشیر و سکنجبین

گرمازدگی و راهکارهای آن از دیدگاه طب سنتی؛ توصیه به مصرف شربت خاکشیر و سکنجبین