مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 04:052021-06-14اجتماعي

هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش بادهای 120 روزه هشدار داد


مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی این اداره کل گفت: از روز سه شنبه با تشدید جریانات شمالی سرعت وزش بادهای 120 روزه در شمال استان افزایش می یابد به طوریکه سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در شمال استان می شود.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی این اداره کل گفت: از روز سه شنبه با تشدید جریانات شمالی سرعت وزش بادهای 120 روزه در شمال استان افزایش می یابد به طوریکه سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در شمال استان می شود.

محسن حیدری در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی از سه شنبه تا اواخر پنج شنبه پیش رو بیشینه سرعت وزش بادهای 120 روزه در شمال استان به 70 تا90 کیلومتر بر ساعت می رسد.

وی افزود: وزش این باد شدید سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال نفوذ غبار به سایر نقاط استان و کاهش سه تا پنج درجه ای دمای هوا می شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش این باد ممکن است سبب بروز خسارت به محصولات کشاورزی شمال استان و آسیب به گلخانه ها شود بنابراین توصیه می شود برای کاهش خسارت تدابیر لازم اندیشیده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش بادهای 120 روزه هشدار داد

هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش بادهای 120 روزه هشدار داد