مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 03:102021-06-13اقتصادي

25 دستگاه دخیل در ترانزیت!


در حالی که سازمان راهداری مدعی مدیریت بهینه پایانه های مرزی است، اما گمرک می گوید راهداری نمی تواند در توسعه ترانزیت مدیرت مناسبی داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، بارها و بارها مزیت جغرافیایی ایران در حوزه ترانزیت و قرار گرفتن در کریدورهای شمال-جنوب و شرق به غرب یادآوری شده است؛ اما این به تنهایی کافی نیست و باید هم زیرساخت های لازم برای تبدیل مزیت جغرافیایی به مزیت رقابتی را فراهم کرد.

این در حالی است که به دلیل وجود نهادهای متعدد و متکثر که نه تنها امکان همگرایی ندارند بلکه بعضاً به چالش با یکدیگر هم روی می آورند، صنعت ترانزیت خصوصاً ترانزیت جاده ای در ایران در حال تضعیف روزافزون است؛ به خصوص که رقبای منطقه ای ما برنامه های بلند مدت برای توسعه زیرساخت های حمل و نقلی و همچنین رایزنی با دیگر کشورها برای جذب بارهای آنها از مسیرهای خود را دارند.

روند رو به عقب ترانزیت در ایران؛ نمونه واقعی خودتحریمی کارشناسان اقتصاد حمل و نقل معتقدند برای توسعه ترانزیت صرفاً مزیت جغرافیایی کافی نیست و باید سرمایه گذاری هایی گسترده ای در بخش های مختلف اقتصادی انجام داد که مهمترین آنها ایجاد زیرساخت های دسترسی مناسب به آب های آزاد، همچنین برقراری رابطه میان کشورهای منطقه با موقعیت های جغرافیایی مناسب، توسعه کمی و کیفی ناوگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

25 دستگاه دخیل در ترانزیت!

25 دستگاه دخیل در ترانزیت!