مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 02:202021-06-13سياسي

یک دیپلمات پیشین: دولت آتی تعامل با همسایگان را دریابد


یک کارشناس مسائل سیاست خارجی اظهار کرد: گسترش ارتباط با همسایگان و سپس کشورهای منطقه باید از اولویت های دولت بعدی در عرصه سیاست خارجی باشد.

- یک کارشناس مسائل سیاست خارجی اظهار کرد: گسترش ارتباط با همسایگان و سپس کشورهای منطقه باید از اولویت های دولت بعدی در عرصه سیاست خارجی باشد.

مجتبی امانی در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که به نظر وی دولت آتی در عرصه سیاست خارجی باید چه موضوعی را در دستور کار خود قرار دهد، تصریح کرد: هر فردی که به عنوان رییس جمهور مسئولیت دولت را برعهده می گیرد در چارچوب سیاست های کلی نظام که تعیین کرده برخی از اولویت ها را در عرصه سیاست خارجی تعیین می کند و به نظر من به عنوان یک کارشناس مناسب است که دولت آینده تمرکز جدی تری بر گسترش تعاملات با همسایگان و سپس کشورهای منطقه داشته باشد و این موضوع چیزی است که در دولت آقای روحانی چندان در اولویت قرار نداشت.

وی اضافه کرد: اولویت دولت آقای روحانی رفع تحریم ها از طریق مذاکره با کشورهای قدرتمند و تحریم کننده بود در حالی که به نظر می رسد که اگر تعامل جدی با همسایگان وجود داشته باشد این خود ظرفیت بسیار عظیم اقتصادی را برای کشور به وجود می آورد و حتی می تواند تحریم های اعمال شده علیه کشور را کم اثر یا بی اثر بکند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک دیپلمات پیشین: دولت آتی تعامل با همسایگان را دریابد

یک دیپلمات پیشین: دولت آتی تعامل با همسایگان را دریابد