مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 19:102021-06-13بين الملل

اختروش یا کوازار چیست؟


در نیمه قرن بیستم به دنبال پیمایش های آسمان در طول موج های رادیویی علاوه بر کشف کهکشان های رادیویی تعدادی منابع رادیویی نیز کشف شد که منابع رادیویی ستاره گون نام گرفتند؛ - ایسنا/خراسان رضوی در نیمه قرن بیستم به دنبال پیمایش های آسمان در طول موج های رادیویی علاوه بر کشف کهکشان های رادیویی تعدادی منابع رادیویی نیز کشف شد که منابع رادیویی ستاره گون نام گرفتند؛ چراکه برخلاف ستاره ها تصویر مریی نداشتند.

اختروش ها یا کوازارها هسته های فعال به شدت نورانی کهکشان های دوردست هستند و نام اختروش یا شبه ستاره برای این به آن ها داده شده است که اجرامی بسیار درخشان و نقطه ای همانند ستاره ها به نظر می رسند.

اختروش ها یا Quasar پیشتر به عنوان منابع انرژی الکترومغناطیسی شامل امواج رادیویی و نور مریی با انتقال به سرخ زیاد شناخته می شدند که به ستاره ها شبیه بودند.

باوجود بحث های مختلف بر سر وجودیت این شئ آسمانی همگی دانشمندان به یک توافق علمی رسیدند که یک اختروش هاله متراکم شده ماده است که ابر سیاهچاله یک کهکشان جوان را احاطه کرده است.

ماهیت واقعی اختروش ها به درستی شناخته شده نیست اما براساس آخرین مطالعات، اخترشناسان به این نتیجه رسیده اند که انرژی عظیم اختروش ها از فروریزش مواد داخل اَبَرسیاه چاله مرکزی کهکشان های جوان تامین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختروش یا کوازار چیست؟

اختروش یا کوازار چیست؟